2014. július 24., csütörtök

A Beszéljünk oroszul! Liebster Award díjat kapott! Nagyon köszönöm!


A mai bejegyzés nem az orosz nyelvről vagy kultúráról fog szólni, és egy kicsit személyesebb lesz.  Az apropóját az adja, hogy Dóczi Ilonától, egy kedves blogger-társamtól Liebster Award díjat kaptam

Ez a díj Németországból származik, bloggerek ajándékozzák egymásnak elsősorban azért, hogy felhívják a figyelmet azokra az induló blogokra, amelyeket szívesen ajánlanak másoknak.
Azt talán nem is kell hangsúlyoznom, mennyire meglepődtem, és őszintén szólva még mindig nem igazán értem, miért kaptam. Hiszen annyi érdekes témájú blog van, a Beszéljünk oroszul! pedig tulajdonképpen csak az orosz nyelvtanulásról szól, nem is túl széles rétegnek címezve.
Mindenesetre hálásan köszönöm a megtiszteltetést és nagyon szívesen válaszolok a kérdésekre, amelyeket a hagyomány szerint kaptam Dóczi Ilonától, a magyarrahangolva.com weboldal írójától.

1.       Te írtál naplót régebben – mondjuk tiniként?
Nem írtam, mert talán túl sok olyan filmet láttam, amelyikben a főhős titkai kitudódtak a napló miatt. Ha viszont tisztázni akarom a gondolataimat, mindig leírom őket, mert számomra a gondolkodás legjobb eszköze az írás.

2.      Ha külföldre költöznél, melyik országot választanád?
A leghőbb vágyam Alaszka lenne – a csodálatos, részben érintetlen természet miatt. De mivel a családom a hideget nem díjazza, ill. angolul nem tudok, megelégednék Svájccal is. Nagyon szeretem a hegyeket és a vidéki életet, a meleget viszont rosszul tűröm.

3.      Hány nyelven érteted meg magad?
Három nyelven tudom megértetni magam: természetesen magyarul, aztán németül és oroszul. E két utóbbi nyelvet tanítom is, mert nyelvtanár vagyok. Nagyon szeretek idegen nyelveken „kommunikálni” -  míg másoknak a nyelvtudás csak eszköz, számomra kifejezetten örömet okoz, ha használhatom őket.

4.      Ha filmet nézel, akkor szinkronizálva vagy feliratosan nézed?
Ha tehetem, legszívesebben eredeti nyelven, szinkron és feliratok nélkül. A feliratokat nem szeretem, a jó szinkronizált filmeket nézem inkább.

5.      Mikor tanultál utoljára és mit?
Folyamatosan tanulok. Elsősorban az irodalommal (magyartanár is vagyok), a német és az orosz nyelvvel kapcsolatban. Bármit: pl. új módszereket vagy szavakat. Legutoljára mégis az új honlapom szerkesztésével kapcsolatos tudnivalókat tanultam. Bár még nagyon az elején tartok, erre mégis nagyon büszke vagyok, mert eddig teljesen informatikai analfabétának tartottam magam.

Most pedig következzenek azok a blogírók, akiket szívesen olvasok és másoknak is ajánlok, ezért a Liebster Award díjat továbbadom nekik:

Dóczi Ilona – a http://magyarrahangolva.com/ honlap írója – mert nagyon igényes munkát végez és igazi missziót teljesít azzal, hogy segít a külföldön élő magyar szülőknek és gyerekeknek megőrizni az anyanyelvünket.
Nyíri Andrea - a http://nyiriandrea.hu/ és a http://nyiriandrea.wordpress.com/ weboldal szerzője, aki gyönyörű ékszereivel és érdekes cikkeivel minden nő érdeklődésére joggal számíthat
Terebesi-Hanély Réka  - a http://rozsaszinmania.hu/ tulajdonosa, mert titkon nagyon szeretem a rózsaszínt, és Réka ebben igazán profi.
Gyebnár Tímea - a http://office-inform.hu/ írója,  mert olyan témákról ír nagyon érdekesen, amikben mi, mai munkavállalók mindannyian érdekeltek vagyunk.
Lipták Nóra - a http://dietakesalmok.blog.hu/ szerzője a szuper, egészséges receptjei miatt.

És most következzenek a kérdéseim, amelyek ez alkalommal kicsit "tanárosak" lesznek:

1. Volt-e kedvenc kötelező olvasmányod? Mi volt az oka annak, hogy szívesen olvastad?
2. Volt-e / van-e meghatározó ember, példakép az életedben?
3. Megtaláltad-e az életcélod? Miért éppen ezt választottad?
4. Melyik népet kedveled? Mi az oka?
5. Van-e "túlélési trükköd"?

Üdvözlettel:
Mirjam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése